pondělí 31. srpna 2015

Encaustic - co potřebuju k malování.



Časem jsem si vytvořila seznam pomůcek, kterými se při malování obložím. V první řadě to musí být nálada. Bez té to prostě nejde. 

1. Žehlička.  Používám původní originál na enkaustiku. Už je chudinka celá rozviklaná, hrana kterou maluju je obroušená, místy ozdobená voskem který jsem neutřela. Nemyslím žehlící plochu, ta musí být dokonale čistá.

2. Podklad na stůl. Vrstva rovného starého papíru. Už jsem zničila hodně starou velkou,  prázdnou knihu na účetnictví, tak teď používám tabelový papír který mi zbyl po likvidaci tiskárny. Lze použít i velké  letáky.  Nesmí  ale mít překlad pod papírem na malování. Občas jako podklad vytáhnu staré zlaté stránky a když zamažu stránku, pár vytrhnu a používám je dál. Na podklad vždy čistý kancelářský papír. Často měním  abych si rozmazaný vosk nepřenesla na další obrázek. 

3. Na čištění žehličky používám buničitou vatu. Mám jí docela slušnou zásobu a vyjde mě levněji než papírové kapesníky. Ty mám u ruky taky a použiju je na přeleštění hotového obrázku. Na čištění  žehličky už nepoužívám včelí vosk. Někdy možná – na hrubou špínu. Jinak používám originální transparentní  vosk. 

4. Voskovky. Přešla jsem na originální vosky. Dříve mi je vozila dcera z Anglie, teď už je objednávám tady. Obyčejné voskovky  používám  minimálně. Někdy bílou jako podklad. Někdy jednu značku pro tvoření  bublinkového efektu.  Originální vosky mají daleko větší krycí schopnost, daleko víc vynikne hloubka barev.  Jsou hustší, daleko lépe se s nimi pracuje. 

Pro jistotu, kdybych potřebovala mám u ruky přepravečku s méně  používanými pomůckami. Téměř vůbec nepoužívám pero na enkaustiku. Pero je elektrické s různými nástavci. Mám ho u ruky, ale nevyužiju ho. Vyzkoušela jsem a je možné, že se k němu časem vrátím.  Protože jsem zkusila experimentovat s malovaním na desce, jsou u ruky uloženy i další – korkové špunty, různé štětce včetně gumového. Kousky punčoch které bych mohla použít na roztírání kovového pudru. Různé špičaté nástroje na vyšrabování. 

Vedle ještě leží stará leštička na fotky, tu mám místo speciální desky kterou pořizovat nechci. Je drahá a asi nikdy nedorostu do kvalit abych jí mohla dokonale využít.  Ještě je tam uložena teplovzdušná pistole, zatím moc nevyužívaná, ale určitě přijde na řadu i zdokonalování  malby s její pomocí. 





Žádné komentáře:

Okomentovat